Saturday, November 18, 2017
Заврши Проектот на УСАИД за меѓуетничка интеграција во образованието

Заврши Проектот на УСАИД за меѓуетничка интеграција во образованието

Преку 1000 наставници, ученици, родители, претставници од образовните институции, граѓански организации, УСАИД и ЕУКОМ ги ...

Повеќе

Одржана конференција за споделување на добри практики за одржување на  училишните објекти

Одржана конференција за споделување на добри практики за одржување на училишните објекти

По организираните обуки за одржување на училиштата наменети за членовите на тимовите за реновирање на ...

Повеќе

Улогата и поддршката на медиумите во унапредувањето на меѓуетничката кохезија и интеграција во училиштата

Улогата и поддршката на медиумите во унапредувањето на меѓуетничката кохезија и интеграција во училиштата

При крајот на јануари, во Скопје се одржа тркалезна маса на тема: „Улогата и поддршката ...

Повеќе

Одржана обука за креативни корнери

Одржана обука за креативни корнери

При крајот на јануари во Скопје се одржа тридневна обука за креативни корнери на која ...

Повеќе

Модел училишта – Каде бевме и што се промени во меѓувреме

Модел училишта – Каде бевме и што се промени во меѓувреме

Во текот на неделата, во четири модел училишта: ОУ „Браќа Миладиновци“ и ОУ „Бајрам Шабани“ ...

Повеќе

Подобра училишна средина за основците во Крушево и Могила

Подобра училишна средина за основците во Крушево и Могила

При крајот на декември се одржаа два свечени настани на сечење лента во основните училишта ...

Повеќе

Форум театри – одлична алатка за разбирање на луѓето и изнаоѓање заеднички решенија

DSC02075Доколку сакате да ги разберете луѓето кои се поинакви од вас, доколку сакате да ја разберете различноста или комплексноста на одредена ситуација, обидете се да се ставите во кожата на другите. Форум театрите, преку играње улоги и учество на публиката во ситуации ставени на сцена, се одлична алатка за разбирање на разновидноста и за изнаоѓање заеднички решенија за дури и најсложените ситуации. На 22 април, преку дебата на еден форум театар, наставниците и другите вработени од основните и средните училишта  од Македонија се собраа во Скопје за да ја изразат својата сензибилност кон решавањето на ситуации каде што меѓуетничката интеграција е доведена во прашање.  Вклучени беа четворица професионални актери. Меѓу нив, еден беше „опресор “, чија улога беше тврдоглаво да се спротивстваува и да го одрекува  предлогот за партнерски активности со друго училиште со друг наставен јазик.   Откако „опресорот“ демонстративно ја напушти сцената, негирајќи ги напорите на актерите, учесниците од публиката беа поканети да предложат решение и преку игра на улоги да ја претстават дадената ситуација.

Проектот на УСАИД за меѓуетничка интеграција во образованието  (ПМИО) употребува различни методи и технички кога ги спроведува своите активности во училиштата и со одговорните за образование насекаде низ земјата. Признавајќи ја чувстивтелноста на тема меѓуетничка интеграција, ПМИО во партнерство со Мултимедија – Центар за изведувачки уметности  ја искористи техниката форум- театар за да ги охрабри учесниците да ја разработат оваа тема на креативен и отворен начин. Техниката форум театар посебно им овозможува на учесниците да дојдат до решение за одредена предизвикувачка ситуација во контекст на меѓуетничката интеграција, и сето тоа преку театарска изведба.

Вкупниот исход од овој форум театар беше извонреден. Сите учесници беа нетрпеливи да интервенираат дали преку споделување на своите предлози за тоа како ситуацијата може позитивно да се реши, дали преку тоа што уверено ќе стапнат на сцената и ќе глумат за да го убедат „опресорот“ да го прифати решението кое го смислиле. Ентузијазмот на учесниците пропратен со забава и смеа вроди со резултат и видлив напредок во однесувањето на улогата на „опресорот“. Форум театрите ќе бидат континуирано организирани во текот на годината со оглед на тоа што се докажаа како многу плодотворен, а истовремено и забавен концепт за дискусија и изнаоѓање добри решенија за зацврстување на меѓуетничката интеграција во образованието.